Wikia

De stadEdit

Stad

De stad is een heel nieuw gebied in Hay Day sinds de update van 20 Mei 2014. Het wordt beschikbaar na het repareren van het treinstation op de boerderij. Het treinstation kan gerepareerd worden vanaf level 34 voor 39.000 munten en duurt 3 dagen voor het af is. Na deze 3 dagen kan er met de trein worden gereden, naar de nieuwe stad.

Het gebied ontdekken en uitbreiden.

Eenmaal aangekomen in de stad kun je beginnen met ontdekken. Het begint met een tutorial waarin de reparatie van het treinstation en het stadhuis worden gestart. Ook begin je in deze tutorial met de Kruidenier. Later men ook andere stadsgebouwen vrijspelen en bouwen. Ook de stad en de gebouwen kunnen worden uitgebreid. Hiervoor zijn speciale bouwmaterialen voor nodig.

Bezoekers bedienen.

Het doel van de stad is, om zo veel mogenlijk bezoekers te ontvangen en te bedienen. Deze bezoekers komen aan via het treinstation. Later kan men ook de persoonlijke trein gebruiken om bezoekers naar de stad te laten komen. Eenmaal aangekomen in de stad, geven ze aan welke gebouwen ze willen bezoeken. Zodra ze naar een van deze gebouwen worden gestuurd, zullen ze ook aangeven welke producten ze willen hebben. 

Beloningen en reputatiepunten.

Bij ieder gebouw wordt er al een kleine beloning gegeven van munten, ervaringspunten en reputatiepunten. Nadat de bezoekers alle gebouwen hebben bezocht die er op hun lijst stonden, word er een grote beloning uitgedeeld. Reputatiepunten zijn alleen te verdienen in het stadsgebied. Ze zijn nodig om reputatielevels te behalen. Reputatielevels zijn het zelfde als boerderijlevels, maar dan voor de stad.

Plattegrond

de dierentuin Edit

De dierentuin Edit

wordt gelijk vrijgespeeld als je de stad gekocht hebt. Als je boerderij level 34 is krijg je gelijk de dierenhokken voor in de dierentuin. Dieren voor in de dierentuin zijn de beige giraf, de gele giraf, de grijze olifant, de bruine olifant, het grijze nijlpaard en het bruine nijlpaard. van elk dier dat in de dierentuin staat is ook nog een baby verzie van. De dieren zijn te verzamelen door puzzelstukjes bij elkaar te zoeken. Als je een puzzel compleet hebt gemaakt krijg je het dier. De dieren kan je voeren door een tarwe bundel te maken in de voedermolen. Dit kan je maken met:

Gebouwen in de stad

Ieder gebouw in de stad heeft zijn eigen functie. Zo heb je service gebouwen en extra gebouwen zoals het stadhuis en het treinstation. De service gebouwen krijg je niet allemaal in een keer, die moet je vrijspelen met prestatielevels. Hieronder worden alle gebouwen vermeld. Voor meer informatie over deze gebouwen, kan op de tekst onder de afbeelding worden geklikt. 

Service gebouwen
Kruidenier
Kruidenier
Bioscoopklein
Bioscoop
Restaurantklein
Restaurant
BedenBreakfastklein
Bed & Breakfast
Kuuroordklein
Kuuroord
Strandcaféklein
Strandcafé

Extra gebouwen
Treinstationklein
Treinstation
Stadhuisklein
Stadhuis
Persoonlijketreinklein
Persoonlijke trein